קסדות נג"ש

אחת המגמות הבולטות בתחרות הישראמן האחרונה הייתה המעבר של הרבה טריאתלטים מקסדות כביש רגילות לקסדות נג"ש. קסדת נג"ש היא אוירודינמית יותר לעומת קסדה סטנדרטית ולכן מהירה יותר. מקובל להעריך את החסכון של קסדת נג"ש בכ-30 שניות לרכיבה של 40 ק"מ (טריאתלון אולימפי). בבדיקה אחרת נמדד חסכון של כ-9 וואט במהירות 40 קמ"ש.

החסרונות ה-"מסורתיים" העיקריים של קסדות נג"ש הינם נוחות ופיזור חום. אולם כיום מרבית היצרנים מצליחים לשמר את היתרון האווירודימני ועדיין לייצר קסדות נוחות ומאווררות מספיק.

בכל מקרה שדרוג לקסדת נג"ש נחשב לכלכלי ביותר מבחינת עלות לחסכון בוואטים. בעיקר בהשוואה לגלגלי תחרות או שלדה. ולא פחות חשוב אולי-זה נראה טוב.

שני דגשים לפני רכישת קסדת נג"ש:

  1. בעת הקנייה חשוב לוודא שהקסדה נוחה. קסדה שתלחץ בחנות לא תהיה נוחה יותר בהמשך.
  2. על מנת לנצל את יתרונות הקסדה יש לרכב בתנוחה אוירודינמית אחרת יתרונות הקסדה מתבטלים. לכן חשוב לדמות "תנוחת נג"ש" בחנות ולוודא כי הקסדה יושבת טוב. כמו כן עדיף לחבוש משקפי שמש בעת המדידה ולוודא כי הקומבינציה עובדת בהרמוניה.

הסקירה מציגה מספר דוגמאות של קסדות בשוק, כמובן שיש מספר רב של דגמים נוספים.

Giro Advantage 2

ב-2011 הדגם הותיק חודש, הקסדה שוקלת 380 גרם, יש לה 5 פתחי אוורור כולל תעלות לניקוז האוויר החם. הקסדה מגיעה ב-3 מידות ומערכת התאמה לראש בשם ROC LOC 5. מחיר הקסדה אטרקטיבי ביחס למתחרות. http://bonk.co.il/

Spiuk Kronos Aero Helmet

הקסדה שוקל כ-360 גרם, 2 פתחי אוורור המנתבים את האוויר לתעלות ניקוז לכיוון קצה הקסדה. מידה אחת (medium/large) לראש בהיקף 53 עד 61 ס"מ. ריפוד הקסדה נשלף וניתן לשטוף אותו.

Lazer Tardiz

דגם פופלרי מאוד בארץ, מגיע במגוון עיצובים. הקסדה שוקלת 435 גרם, מגיעה בשתי מידות. הקסדה בנויה ממשטחים מחומרים שונים אשר משפרים את האווירודינמיות שלה. הייחוד של הקסדה הם בפתחים מאפשרים לשפוך מים תוך כדי רכיבה לצורך קירור (רק לא להתבלבל עם האיזוטוני).

Bell Javelin Triathlon Helmet

הקסדה שוקלת 380 גרם, 2 פתחי אוורור, צידי הקסדה המכסים את האוזניים גמישים לצורך חבישה מהירה יותר בשטח ההחלפה. לקסדה 3 מידות שונות ומבחר צבעים נאה. הקסדה מגיעה עם משקף מובנה.

Rudy Project Wingspan Time Trial Helmet

קסדה קלה במיוחד שוקלת כ-290 גרם, ג'ון קוב שנחשב לאחד מהגורואים בנושא האווירודינמיות היה מעורב בתכנון הקסדה. הקסדה מגיעה עם 3 כיסויים אשר מאפשרים להתאים את רמת האוורור / אוירודנימיות בהתאם לתנאים. הקסדה מגיעה במידה אחת להיקף ראש של 54 עד 59 ס"מ.

Louis Garneau Vorttice Aero Helmet

הקסדה ייחודית בכך שהיא אינה מכסה את האוזניים ולכן מאווררת הרבה יותר לעומת קסדות נג"ש סטנדרטיות. קדמת הקסדה בעלת שקעים בדומה לכדור גולף / גלגלי זיפ, משקל הקסדה כ-340 גרם, מגיעה ב-3 מידות וניתן להתאים משקף אינטגרלי.
מחיר הקסדה בטווח הגבוה של הקטגוריה.

Specialized S-Works Prevail

ה- Prevail היא למעשה קסדת כביש סטנדרטית אשר תוכננה להשיג יתרון אוירודינמי. הקסדה שוקלת כ-210 גרם, מאווררת מעצם היותה קסדת כביש. לטענת החברה הקסדה תחסוך 4 וואט במהירות 40 קמ"ש. בקיץ האחרון מארק קוונדיש חבש קסדה דומה עם כיסוי קדמי לפתחי האוורור כאשר דהר לספרינט הנצחון.